Opis programu



Surfer庐 jest pakietem 艣rodowiska Windows przeznaczonym do wizualizacji danych XYZ ze szczeg贸lnym nastawieniem na tworzenie map terenu. W poni偶szych przyk艂adach zostan膮 zaprezentowane r贸偶ne aspekty pracy z tym programem.
  • Trzy etapy tworzenia mapy

    Wczytanie danych do programu, ich interpolacja i wyrysowanie mapy powierzchniowej lub przestrzennej.
  • Przyk艂ady zastosowa艅

    Opis podstawowego zastosownia progamu, czyli tworzenia map przestrzennych - odwzorowa艅 powierzchni Ziemi. Obliczanie parametr贸w liniowych, powierzchniowych oraz obj臋to艣ciowych.
  • Elementy interfejsu u偶ytkownika

    Opis pask贸w narz臋dziowych, managera obiekt贸w itd. Sterowanie wy艣wietlaniem poszczeg贸lnych element贸w interfejsu.
  • Co to jest gridding?

    Opis procesu przekszta艂cania nieregularnie po艂o偶onych punkt贸w w regularn膮 siatk臋, tj. griddingu. Tworzenie mapy na podstawie uzyskanej przez gridding regularnej siatki warto艣ci dla danej powierzchni.
  • Podstawy obliczeniowe

    Procedury obliczeniowe programu pozwalaj膮 na wykonywanie operacji kolumnowych w arkuszu danych. Podstaw膮 programu s膮 algorytmy interpolacyjnego wyznaczania regularnej, prostok膮tnej siatki warto艣ci, b臋d膮cej podstaw膮 do tworzenia map.